Degerfors IF
Flickor födda 14/15

Påsklov
2024-03-20 16:36

Kommande vecka (v.13) är det påsklov och det innebär inga träningar på måndag och torsdag. Även måndag 1 april är det ingen träning då det är annandag påsk. Vi kör igång igen torsdag 4 april. Vi ses då! Glad påsk!

Sportlov
2024-02-13 12:18

Nästa vecka (v.8) är det sportlov och då har vi inga ordinarie träningar på måndag och torsdag.

Ha ett trevlig lov så ses vi igen v.9.

//Ledarna

Träning drar igång nästa vecka (v.3)
2024-01-09 17:59

Nästa vecka drar träningarna igång igen ⚽

Måndag 17.00 - 18.15

Torsdag 17.00 - 18.15

Mvh,

/Ledarna

Julledigt
2023-12-11 20:32

Fotbollsträningarna är över för i år. Vi kör igång igen under v.3, med start måndag den 15 januari kl.17.00-18.15. Vi fortsätter då även med träningar på torsdagar kl.17.00-18.15. Har ni några frågor eller andra funderingar, tveka inte att höra av er till oss tränare. Kontaktuppgifterna hittar ni under fliken Kontakt.

God Jul & Gott Nytt År!

//Hanna, Kristin och Kristoffer

Information från föräldramötet 23 oktober 2023 för lag F14/15
2023-11-14 10:24

Information från föräldramötet 23 oktober 2023 för lag F14/15

Info från Elias/förening

Nästa termin kommer föräldrarna (ledarna behöver inte göra det) att få stå i kiosken när A-laget har hemmamatch. Det handlar om 1-2 gånger per år. Vi ledare kommer göra en lista för de datum som gäller när vårt lag har kiosktjänst. Skulle man inte kunna på den dagen och datumet som man fått, brukar det inte vara några problem att byta med någon annan förälder. Viktigt att man höra av sig när man inte kan för annars får man betala en avgift på 500kr. Mer info kommer när föreningen närmar sig.

I övrigt berättades kort om hur föreningen fungerar, om föreningens spelarutbildningsplan och föreningens värdegrund.

Vi gick också igenom de ansvarsuppgifter som finns kring ett lag och fylla på de rollerna.

Kassör – Erika och Annelie

Cupansvarig – Kris

Åtagande Stora Valla (kiosker på seniormatcher) – Kristin

Försäljning – Erika

Info från tränarna:

Svara på de kallelser som skickas ut. Det är viktigt så att vi vet vilka som kan vara med på matcher eller inte, så att vi kan förbereda inför matchen. För träning är det viktigt att meddela återbud om man inte kan komma så att vi vet hur många som kommer och kan planera träningen efter det, meddela detta i Messenger.

Vi ledare upplever ibland att en del flickor inte lyssnar när vi går igenom vad som ska ske på dagens träning. De pratar sinsemellan eller småbusar. Det är bra om ni föräldrar pratar med era döttrar om att det är viktigt att lyssna på oss ledare. Det blir jobbigt att upprepa saker flera gånger och dessutom stör de andra i laget som vill lyssna på oss.

När vi är på matcher och flickorna ska byta om i ett omklädningsrum, vill vi inte ha några föräldrar och syskon där. Flickorna är så pass stora att de klarar av att byta om själva, men Hanna och Kristin finns med och hjälper de som behöver hjälp.

För att kunna dra in pengar till laget lagkassa kommer vi börja att ha kiosken öppen där vi kan sälja korv, kaffebröd, dricka, kaffe, te, osv. Det sker när vi har hemmamatch, till exempel eller det kan vara under en cup. Där är det bra om föräldrar kan hjälpa till att baka och bemanna kiosken.

VI har kommit igång med insamling till vår lagkassa med Idrottsrabatten vilket är kanonbra. Inom kort kommer bingolottor och julkalendrar som vi också ska sälja. Erika Gräsberg, Leas mamma, ansvarar för detta. Hon ser även till att att pengarna vi drar in till lagkassan kommer in till Emilia som är kassör i Degerfors IF

Hör av er vid frågor och funderingar/Ledarna och Elias

Våra partners
STÖTTA DEGERFORS IF