Degerfors IF
Anteckningar från mötet 6 mars
2023-03-10 09:35

Hej!

Som bekant hade vi i måndags ett möte. Syftet med mötet var att diskutera och prata med vårdnadshavare i P11 om nuläget i laget, då vår upplevelse är att det inte varit så bra som det kan vara och vi precis som er vill att det ska bli så bra som möjligt. Vi ville även kolla hur förtroendet för ledarna i laget var hos er föräldrar. Vilka som är ledare avgör alltid föreningen.

Föräldrarna som var på mötet uttryckte att de har förtroende för ledarna vilket föreningen Degerfors IF också tydliggjorde att vi har.

Angående spelare tog vi upp att det är väldigt viktigt att spelarna kommer till träningen med energi. För att göra det krävs att spelarna ätit ordentligt under dagen men också ätit mellanmål/middag innan träningen. Vi tog även upp att killarna behöver gå på toa innan träningen då flertal spelare springer iväg på toa lite för ofta under träningen.

Under träningen pratade vi om att ni som föräldrar gärna får prata med era spelare om att man på träning ska göra sitt bästa, alla kan ha bra och mindre bra dagar men man alltid försöka göra sitt bästa och kämpa för varandra. Vi hade för några veckor sedan ett möte där vi pratade fotbollspsykologi. Då pratade Elias med spelarna om vikten av att göra nästa aktion (nästa moment på fotbollsplanen) oavsett utfall på tidigare aktion. Tex oavsett om du slagit en bra passning eller en mindre bra så behöver man som fotbollsspelare snabbt koppla om och vara redo för nästa moment.

Efter träningen pratade vi om föräldrar ska peppa och uppmuntra sina spelare oavsett hur matchen eller träningen har gått. Spelarna själva har väldigt höga krav på sig själva så det är viktigt att föräldrar kan ha en stöttande roll.

Vi diskuterade även nivåindelning i match. Vi vill att varje match/cup ska vara utvecklande för varje spelare och att det ska bli jämna matcher, detta är dock nästan omöjligt att få till i praktiken, ibland kommer de vara ojämna matcher åt något håll. Vissa matcher/cuper som vi blir bjudna på (gäller flera lag i föreningen) kan inte alla spelare bli uttagna till då syftet med dessa matcher är att det ska bli jämna och stimulerande matcher. Som ”Palmen” också uttryckte det så är det omöjligt att veta hur den individuella utvecklingen blir i framtiden. Ett steg i att utveckling ska gå framåt är att varje spelare får möjlighet att delta i jämna och givande matcher.

Övrigt som vi sade var

• Största sannolikhet endast blir ett lag i seriespel då det inte finns underlag för två.
  • 75% träningsnärvaro är godkänt.
  • 3 träningar i veckan för P11. Sedan kommer ett fjärde pass att erbjudas men då i annan form och då som föreningsträning och inte P11 lagträning.
  • Meddela återbud i god tid.

Vi tackar så mycket för att ni tog er tid och deltog på mötet.

Väl mött/Elias, Urban och ”Palmen”

Träning Onsdag2023-09-12 19:24
Träning gräs2023-05-07 20:42