SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Degerfors IF
Flickor födda 2013
 
Sista betalningsdag imorgon!
2024-03-24 13:38

Kom ihåg att betala era kakor senast imorgon 25/3.

Swisha till 070-24 26 234

Med vänlig hälsning, Josefine 

Dags att hämta era kakor!
2024-03-03 15:11

Kakorna har anlänt, är sorterade och redo att hämtas.


Observera ny adress för upphämtning då vi flyttat:

Palmgatan 7, Degerfors


På höger sida av dubbelgaraget finns dörren som är öppen följande tider: 

Söndag 3/3 kl 15.00-19.00

Onsdag 6/3 kl 17.00-19.00

Torsdag 7/3 kl 08.00-19.00


Era kakor är märkta med ert namn så bara att gå in och och hämta det ni beställt!

 

Vid leverans medföljer sammanfattning på er beställning, klisterlappar att fästa på kakorna samt samt info om betalning.  

 

Betalning av er samlade beställning skall göras senast 25/3 med Swish till 070-24 26 234. Viktigt att detta hålls så jag hinner betala fakturan till Kakservice i tid.

 

Tack för ert engagemang denna försäljningsperiod. Tillsammans har vi dragit in 22 605 kr till tjejernas lagkassa! 

 

Med vänlig hälsning, Josefine 

 

Slutspurt på kakförsäljningen!
2024-02-19 19:11

På söndag 25/2 är sista dagen att rapportera in er kakförsäljning. För att rapportera ditt barn som säljare så går du in på denna länk:

https://www.kakservice.se/minasidor/JIKEGY


För att laget ska ha möjlighet att komma i väg på Aroscupen så är det viktigt att vi alla hjälps åt med försäljningen. Alla tjejer i laget måste sälja 7 burkar var eller mer. Varje burk kostar 70 kr och ger laget 33 kr per burk.

 

Jag återkommer med info om leverans när jag fått mer info från Kakservice. 

Med vänlig hälsning, Josefine 

2024-02-16 21:15

Vill påminna er om att det nu är en vecka kvar att anmäla sig till Aroscupen.

 

Jag har varit i kontakt med Fabriqen som kan ordna en vit uppvärmnings t-shirt till oss för 55 kr ex moms. På den kommer det vara tryckt i rött, på ryggen kommer det stå "Flickor 2013" på framsidan på ena sidan bröstet kommer Degerfors IF symbol vara och på andra sidan bröstet kommer respektive tjejs namn stå. Fabriqen kommer sponsra dessa tryck och ha med sin logga på t-shirten.

 

Har du ett företag som kan tänka sig att sponsra oss till Aroscupen gäller följande (räknat på ca.30 t-shirt):

- Priset för en mindre logga på alla t-shirt om loggan är röd är ca. 1643 kr ex. moms.

- Om företaget vill ha "sin" färg på loggan tillkommer en kostnad beroende hur loggan ser ut.

- Vill man ha ett större tryck på t-shirten tillkommer en kostnad på ca. 600 kr ex moms på den totala kostnaden.

 

Summan som respektive företag vill sponsra med är ju såklart frivilligt.

 

Senast 31/3 behöver respektive företag ha kontaktat mig på frida_johansdotter@hotmail.com med vilken summa ni vill sponsra med, vilken storlek ni vill ha på er logga och färg samt bifoga en .jpg på loggan.

Minnesanteckningar föräldramöte 8/2
2024-02-09 08:23

Elias skulle varit med på plats men var sjuk, han skickade en pp som vi gick igenom som visade på:

 

  • Föreningens struktur och vilka lag som ingår.
  • Medlemsavgift på 350kr (alternativt att man löser familjemedlemsskap på 700kr) och en träningsavgift på 900kr/spelare.
  • Varje lag kommer fortsatt att bemanna kiosker på herrarnas A-lagsmatcher, vi kommer även i år vara bollflickor på damlagsmatcherna. Vi beslutade att vi kommer göra som föregående år angående kallalese för bollflickor där det är först till kvarn som gäller.
  • Alla spelare kommer sälja idrottsrabatten för föreningen, mer info om det kommer.
  • Vid sjukdom/skador kontakta vårdcentral/specialistvård/sjukgymnast. Vi har i nuläget ingen kopplad till de yngre lagen. Kontakta Folksam på nummer 08-7728740

    https://www.folksam.se/forsakringar/idrottsforsakring

  • Vi nivåindelar för att spelarna ska få träna med spelare som för stunden är på samma nivå som dem själva. Nivåindelningen är aldrig permanent och alltid flytande. Vi nivåindelar aldrig en hel träning. Ex på nivåindelning i träning. Övning 1 ”driva boll” (blandad indelning), Övning 2 passningar i par (nivåindelning), rondo (nivåindelning), spel 7 mot 7 (blandad indelning).
  • Vi samtalade även lite om rotation, flicklaget över oss är relativt nystartat och det enda laget som våra tjejer kan rotera upp emot. Vi upplever i nuläget att det inte finns någon vinning i att rotera för utvecklingens skull men om några tjejerna vill prova att träna med flickor födda 09/10/11 får de givetvis göra det. Vi kommer däremot få stötta flickor födda 2014 i seriespel.

 

Vad vi som ledare för flickor födda 2012/2013 informerade om:

  • Svara på anmälan vid träning match för att vi ska kunna planera träningen, det är skillnad på att planera träning för 27 tjejer eller 15 tjejer. Kommer man inte så klickar man i "kommer ej".
  • Ej tillgänglig vid match, i kalendern finns våra träningsmatcher inlagda, även seriematcherna finns där när den lottningen är klar. Är det så att ni vet med er att ni inte kan delta vid en match så kan man klicka i "ej tillgänlig" vilket underlättar för oss när vi kallar till match.
  • Uttagning till seriematcher kommer denna säsong att ske efter träningsnärvaro på 2 månader 60 %, senaste 2 veckorna träningsnärvaro på minst 4 träningar. Närvaro för annan aktivitet räknas max 1 gång/vecka.
  • Messengergrupp, fanns men den är nu uppdaterad. Tanken är att man kan skriva i den om det är något mer "akut", borttappade saker, förändring vid träning match eller kanske uppdateringar vid cuper. Är du som förälder inte med i den messengergruppen kontakta någon av oss ledare så lägger vi till er.
  • Totalt är vi 27 tjejer med olika utvecklingskurvor, vi försöker att tillgodose allas behov och utveckling, alla tjejer tränar tillsammans och som nämns ovan nivåindelar vi ibland på träningen. Vi är därav anmälda i 2 olika serier flickor födda 2012 och flickor födda 2013 och ska under denna säsongen rotera mer bland tjejerna, vilket kommer innebära att vissa tjejer kommer få spela en del dubbelt.

     

  • Vid träning och match ska håret vara uppsatt, fylld vattenflaska och toalettbesök innan träning/match. Duscha gemensamt efter match för att främja lagsammanhållningen inga telefoner i omklädningsrummet så länge vi byter om.

     

  • FOKUS hos tjejerna sviktar, I uppstart av varje träning går vi igenom vad vi ska göra under träningen, inför varje moment går vi igenom övningen och visar hur de ska göra. Upplever att vi har ett tillåtande klimat.

     

  • Måndag och torsdag träning på 1/3 dels 9-manna plan, måndag fokus på teknik, styrka och kondition. Torsdag spelövningar och 1 mot 1. Fredagar helplan fokus på match och de olika delarna som vi ska träna på i försvar- respektive anfallsspel.

  • Utomhussäsongen oklar vilka dagar vi kommer träna, men vi kommer fortsätta med 3 träningar/vecka

  • Delar av Degerfors IF värdegrund:
    • Vi visar respekt och hänsyn mot varandra –trots våra olikheter
    • Vi behandlar andra som vi själva vill bli behandlade
    • Vi ser varandras olikheter som en tillgång
    • Vi visar respekt och hänsyn genom att följa regler och normer
    • Vi har ett bra och schysst klimat både på och utanför planen. Spelare, ledare, domare, publik, funktionärer, medlemmar har alla ett ansvar för detta.
    • Degerfors IF symboler bär man med stolthet, när man har på sig de kläderna är man ansikte ut för föreningen och det är då viktigt vilken attityd man har när man har dessa kläder på sig.

  • Tjejerna fick under sitt teoritillfälle besvara följande frågor:
    • Hur är man en schysst lagspelare?
      • Man peppar laget, Man är snäll, Man blir inte arg om någon gör fel, Visar hänsyn och respekt, Passa alla, Man ger alla chansen, Är rolig

        Man säger bara snälla saker till varandra

    • Hur ska föräldrarna vara?
      • Peppande, Snälla, stötta ALLA i laget, Följa med på matcherna, Inte säga vad man ska göra från läktaren, Vara snälla mot de som spelar, Applådera

        Respektera domaren, inte säga emot domaren, Inte skrika på barnen eller domaren

    • Hur ska vi vara mot motspelare och domare?
      • Man ska vara trevlig mot motspelaren och domaren, Respektera domaren inte säga emot domaren eller motspelaren, Inga svordomar på planen eller utanför, Schysst, Positiv, Inte tacklas fult, spela schysst, Visa respekt

    • Hur vill ni att vi tränare ska vara?
      • Snälla, Peppande, men ändå säga ifrån, Lyssna på spelarna, Låta barnen gå på toa, Låta barnen dricka mer vatten, Säga när de gjort något bra

        Inte vara arga, Visa hänsyn, Om vi gör fel ska de visa oss hur man gör

        Inte för hårda och inte för mjuka

  • Aroscupen, Västerås 14-16 juni, det kan bli så att vi måste åka redan torsdag em, det beror på hur spelschemat blir. Det kostar 1600kr/spelare och anmälan är bindande. Vi kommer skicka ut en kallelse via SportAdmin där ni har 2 veckor på er att besvara kallelsen. Efter det kommer vi anmäla oss till cupen och beroende på hur många som anmält sig blir det antingen 1 eller 2 lag. Anmälan till cupen baseras ej på träningsnärvaro.

    Möjlighet till att få företag att sponsra oss för att få ned kostnaderna? Vi har tillfrågat Fabriqen om vad det kostar med t-shirt och tryck. Har vi sedan företag som kan tänka sig att sponsra oss kommer deras logga att synas på denna t-shirten som vi bär mellan matcherna på cupen. Vilken summa man väljer att sponsra med är såklart frivilligt. Vet ni redan nu företag som kan tänka sig att sponsra oss hör av er till Frida Liderfors.

     

    Beroende på hur många tjejer som väljer att följa med på cupen kommer vi att behöva hjälp av er föräldrar. Framförallt minst 2 föräldrar som kan tänka sig att sova med oss i klassrummen, man får då som förälder stå för halva cupkostnaden. Vi kommer också behöva hjälp av föräldrar som kan tänka sig att ställa upp och skjutsa till och från planerna. Vi beslutade oss för att ha ett möta angående Aroscupen längre fram i vår när vi fått mer information.

  • Ansvarsfördelningen i laget är oförändrad sedan förra året.

Det som vi glömde informera om är att vi helgen v.10 kommer åka med ett lag till Luxcupen i Kristinehamn. Kallelse för detta har redan gått ut till berörda. Denna cupen har vi anmält oss till på initiativ av Elias, det är en avancerad cup. För att alla ska få möjlighet att åka på cup/ spela fler matcher har vi bokat en träningsmatch för övriga tjejer som inte är med på cupen. Kallelse för det kommer att komma.

 

Vi är glada att få följa era tjejer i deras fotbollsutveckling och tacksamma för att ni är engagerade och närvarande föräldrar! Är det något ni funderar över är ni välkomna att höra av er till någon av oss tränare.

 
Våra partners
STÖTTA DEGERFORS IF